Więcej niż reklama – jak to robią Szwedzi.

Wystawa: 06.04.2017 — 19.04.2017

Wernisaż: 05.04.2017, godz. 18:00

Miejsce: Zbrojownia Sztuki, Targ Węglowy 6 (wejście od ul. Tkackiej), Gdańsk

2017-04-05 18:00:00 2017-04-05 19:00:00 Europe/Warsaw Więcej niż reklama – jak to robią Szwedzi. https://sztuka-trojmiasta.pl/zapowiedz/wystawa-wiecej-niz-reklama-jak-to-robia-szwedzi-poczatek/ Targ Węglowy 6, Gdańsk, Polska Sztuka trójmiasta kontakt@sztuka-trojmiasta.pl

W Szwecji powstają reklamy, które mają ambicje społeczne i nawet jeśli ich cele są stuprocentowo komercyjne, poruszają np. kwestie różnorodności i inkluzji mniejszości, takich jak osoby LGBT czy osoby z niepełnosprawnościami. To także reklamy, gdzie przykłada się wagę do równouprawnienia płci.

Wystawa „Więcej niż reklama – jak to robią Szwedzi” prezentuje owoce pracy szwedzkich speców od reklamy. Po raz kolejny nadarzy się okazja, by zobaczyć ją w Polsce. Tym razem w gdańskiej Zbrojowni Sztuki, gdzie wystawę będzie można oglądać do 30 kwietnia.

Wernisaż odbędzie się 5 kwietnia o godzinie 18.00. Na wydarzeniu obecni będą: ambasador Szwecji w Polsce: Inga Eriksson Fogh, kurator wystawy: Sara Kristoffersson, a także goście z Polski: Adam Przeździęk (Mediafeed.pl) oraz Jacek Kotarbiński, którzy porozmawiają o reklamie w debacie pt. „Kierunek Szwecja: w morzu niebanalnych kreacji reklamowych”. Goście wprowadzą obecnych w klimat niesztampowych szwedzkich reklam i rozwiązań wyprzedzających światowe trendy oraz odpowiadających na aktualne potrzeby społeczne. Postarają się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób komunikacja i działania marketingowe pokazują i oddają głos przedstawicielom mniejszości, osobom niepełnosprawnym czy przedstawicielom środowiska LGBT. Wstęp na wernisaż jest wolny.

Zwiedzający wystawę zobaczą zarówno kampanie reklamowe podmiotów komercyjnych, jak i kampanie społeczne, stworzone dla organów administracji rządowej i organizacji pozarządowych, między innymi reklamę informującą o wprowadzeniu urlopów ojcowskich, reklamę dla Amnesty International Sweden czy Muzeum Techniki w Sztokholmie.

„Więcej niż reklama – jak to robią Szwedzi” koncentruje się na realizacjach reklamowych z ostatnich trzech dekad i dzieli się na cztery bloki tematyczne:

– aktywność reklamowa instytucji publicznych i organizacji społecznych
– rola humoru w reklamie
– reklama jako znak czasu
– komunikacja cyfrowa

Aspektem, który zdecydowanie wyróżnia szwedzką branżę reklamową, jest skupianie się na instytucjach publicznych i organizacajch pozarządowych. Ma to przełożenie także na kampanie komercyjne, które nierzadko nawiązują do tematów „społecznych”.

Wystawa będzie czynna od wtorku do niedzieli w godzinach 12.00-18.00