Czas: 03.10.2016, godz. 19:00
Miejsce: Nowa Kolonia, ul. Grunwaldzka 51, Gdańsk
Czas: 03.10.2016 r., godz. 19:00
Miejsce: Nowa Kolonia, ul. Grunwaldzka 51, Gdańsk
Projekt kuratorski jest częścią pracy magisterskiej i realizowany po opieką dr hab. Anny Królikiewicz, którego publiczna obrona odbędzie się o godz. 11.00.
Co jest prawdą, a co nią nie jest? Czy pytając o nieprawdę, pytamy jednocześnie o prawdę?
Można mówić o prawdzie miejsca, o prawdzie ekranu, o prawdzie „wypisanej na twarzy”,
a czy można mówić o nieprawdzie miejsca, o nieprawdzie ekranu, o nieprawdzie „wypisanej na twarzy”:
w jaki sposób można ją zapisać i odczytać?
„this is not true” jest pewnym znakiem, odciskiem, który „wydarzy się” w przestrzeni galerii i świadomości widza.
Zdarzenie to będzie trwało, będzie procesualne, prawdziwe, konkretne i linearne.
Performance odbędzie się w poniedziałek, w dniu, kiedy galeria jest zwyczajowo zamknięta.
Widz może jego doświadczyć, może kontemplować od momentu, w którym wejdzie do galerii, może w nim trwać od chwili, kiedy zastanie performance.
„Nieprawda” zyska cielesność performerki, zamknie się w ruchu i ciele, w pewnych jego ograniczeniach: bólu, kontuzjach niemożliwościach.
Czy widz uczestnicząc w „this is not true” poczuje prawdę chwili, czy doświadczy stanu niecodziennego, zostanie „zamknięty” w kontekście miejsca (white cube) i „wydarzeniowości” dzieła sztuki, co pozwoli mu stracić kontakt z rzeczywistością, bieżącym rytmem dnia, z którego wkracza w przestrzeń spektaklu?
Projekt dofinansowany ze środków Stypendium Województwa Pomorskiego dla Twórców Kultury oraz Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska.
Magda Jędra – tancerka, choreografka, performerka. Zaczęła tańczyć w Gdańskim Teatrze Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja (1997–1999). W 2005 wraz z muzykami Grzegorzem Welizarowiczem i Zbigniewem Bieńkowskim oraz Anną Steller stworzyli swój pierwszy wspólny spektakl pod tytułem Good Girl Killer, od którego został przyjęta nazwa ich grupy. Jej spektaklom blisko jest do idei performansu i nurtu site-specific. Improwizacja jest dla niej podstawą procesu twórczego, a pracę nad spektaklem rozumie jako poddanie się temu procesowi. W swojej pracy artystycznej lubi posługiwać się jednocześnie odmiennymi stylistykami oraz środkami właściwymi kategoriom określanym jako kultura pop czy „kultura wysoka”.
Laureatka Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców za spektakl Good Girl Killer (2006). Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wielokrotna stypendystka Urzędu Miasta w Gdańsku oraz Samorządu Województwa Pomorskiego. Rezydentka pierwszej wymiany choreografów między Polską a Filadelfią, realizowanym przez Art Stations Foundation w Poznaniu, Instytut Muzyki i Tańca, Instytut Polski w Nowym Jorku i Dance/USA Philadelphia. Prowadzi zajęcia z techniki tańca współczesnego i improwizacji. Współpracuje z wieloma polskimi twórcami, stale z Anną Steller. Mieszka w Gdańsku. Realizacje autorskie: „Teletransis” (2002), „Konstrukcja symboliczna” (2003), „Teoria hałasu” (2004), „Good Girl Killer” (we współpracy z GGK, 2005), „Junkie” (2006), „Akcja” (we współpracy z GGK, 2008) „Parallel” (2009), „Dziewczynki w czerwonych bucikach” (we współpracy z Anną Steller, 2010), „Konfetti” (2010), „Le Sni” (we współpracy z Anną Steller, 2010), „Have a Nice Hell” (we współpracy z Anną Steller, 2010), „Lotta i Gula” (we współpracy z Anną Steller, 2011), „Le Pas Jaques” (2011), „Gloria!” (we współpracy z Anitą Wach, Magdaleną Tuką i Anną Steller, 2013), „Ruch myśli. Rekonstrukcja” (2014), „Europa. Śledztwo” (we współpracy z Izą Szostak i Weroniką Pelczyńską, 2014), „What’s wrong with happiness” (we współpracy z Anną Steller, 2015).