The Property – Davide Canepa

Wystawa: 17.04.2016 — 30.04.2016

Wernisaż: 16.04.2016, godz. 19:04

Miejsce: WL4 - Art Space, ul. Wiosny Ludów 4, Gdańsk

2016-04-16 19:04:00 2016-04-16 20:04:00 Europe/Warsaw The Property – Davide Canepa https://sztuka-trojmiasta.pl/zapowiedz/the-property-davide-canepa/ WL4 - Art Space, ul. Wiosny Ludów 4, Gdańsk Sztuka trójmiasta kontakt@sztuka-trojmiasta.pl

davide canepa

Wystawa: 17.04.2016 – 30.04.2016 r.
Wernisaż: 16.04.2016, godz. 19:04
Miejsce: WL4 – Art Space, ul. Wiosny Ludów 4, Gdańsk

Wystawa obejmie ponad 30 obrazów o często kontrowersyjnej tematyce. Tytułowa praca wystawy – “The Property” (Własność) proponuje zastanowienie się nad konsekwencjami „posiadania”, w perspektywie społecznej. Obraz wyraźnie pokazuje podział. Ważne jest, aby zrozumieć rolę własności w naszym społeczeństwie, w naszej ewolucji i w naszym życiu osobistym: czy tak naprawdę jesteśmy właścicielami, czy może – własnością? Patrząc na dzisiejszy świat, w którym wszystko należy do kogoś, a jednak wciąż jest tak dużo biedy i cierpienia, wydaje się, że pewne sprawy powinny zostać poddane dogłębnej analizie.

Davide Canepa [1979] – pochodzi z Genui we Włoszech. Zdobywał doświadczenie w różnych środowiskach we Włoszech, Anglii i Szkocji. Od niedawna mieszka w Sopocie. Pytany, dlaczego chce mieszkać w Polsce, odpowiada że podoba mu się polska otwartość na sztukę współczesną i eksperymenty artystyczne. Tego brakowało mu w rodzinnej Genui. Od sześciu lat jest mężem gdańszczanki, Ani Truskolaskiej.
Fascynują go mechanizmy, które sterują pojedynczymi ludźmi i całą ludzkością, od najprostszych narzędzi codziennego użytku do najgłębszych i najbardziej złożonych struktur naszego społeczeństwa. I jak te mechanizmy zmieniają się w czasie.


Ta pasja odzwierciedla się w jego sztuce. Podlega ona ciągłej zmianie, bez przerwy ewoluuje. Obrazy Davide chcą być ponadczasowe, chcą reprezentować społeczeństwo, mają służyć jako przejrzysta „księga historii”, którą następne pokolenia będą mogły wykorzystać do analizy swojego rozwoju i konsekwencji ludzkich działań i idei. Mają być odniesieniem do „wyzwolenia się od szablonów”, zerwania niewidzialnego łańcucha, który wiąże jednostki z rzeczywistością, która do nich nie należy.


Styl Davide przypomina pierwotną ekspresję – niezbędną, by w surowy sposób obnażyć często niewygodne tematy, przy minimalnym wpływie minionych ruchów artystycznych. Płótna, tworzone przy użyciu wielu różnych materiałów często tnie lub pali, by strącić je z pozycji uświęconego piedestału sztuki.
Priorytetem Davide jest nieustanna nauka, gdyż jego zdaniem, rozwój jednostki jest jedynym sposobem na rozwój społeczeństwa, a zmiany w świecie powinniśmy rozpoczynać od zmian w nas samych.


Prace Davide były wystawiane w wielu miastach Europy, m.in. w Rzymie, Londynie, Rotterdamie i Barcelonie.