Wystawa:
06.08.2017 — 31.08.2017
Wernisaż: 05.08.2017, godz. 19:00
Miejsce: Kolonia Artystów, ul. Grunwaldzka 51, Gdańsk
Wystawa czynna będzie od wtorku do soboty w godzinach 12:00 – 20:00.
W dzisiejszych czasach mamy praktycznie wszystko na wyciągnięcie ręki. Od najmłodszych lat świat przekonuje nas, że nic nie jest niemożliwe. W efekcie nosimy w sobie wiele niespełnionych snów i aspiracji. Stwarzamy obraz idealnego życia, ale dorastając, zauważamy, że jest to wizja nierealna i w zasadzie nieosiągalna. Należymy do pokolenia melancholii.
Czasami ranimy, czasami sami padamy ofiarą gierek. Wmawia się nam, że pieniądze szczęścia nie dają, ale kto wierzy w tę bajkę? Media droczą się z nami, przedstawiając najpiękniejsze zakątki Ziemi, które warto zobaczyć na własne oczy, bombardują obrazkami z życia celebrytów, przekonując, że są one rzeczywistością, a my powinniśmy dążyć do zrealizowania tej utopijnej wizji.
Zamknięci w „filtrowych bańkach” swych użytkowniczych preferencji, obywatele społeczeństwa informacyjnego nie są w stanie dotrzeć do obiektywnego obrazu rzeczywistości. Myślimy inaczej, pamiętamy inaczej. Można powiedzieć, że nasza pamięć została zastąpiona przez aplikację.
Czasami fizyczna bliskość nie musi oznaczać, że naprawdę trzeba być w ścisłej relacji z ludźmi tylko dlatego, że jesteś zmuszony być w tym samym miejscu.
Świat nie jest dzisiaj szczególnie realistyczny. To świat, w którym inwestowanie w fikcję przynosi więcej zysku, niż postawienie na rzeczywistość która jest tu i teraz.
Michał Linow – ur. 1986, niegdyś związany z nurtem street artu, tworzy malarstwo, obiekty oraz instalacje.
Jako jeden z pierwszych w Polsce zaczął tworzyć w nurcie sztuki postinternetowej. Jego prace zrywają z mitem cyberprzestrzeni i eksponują napięcie pomiędzy realnym i wirtualnym. Udoskonala autorską technikę iPad painting, tworzy malarstwo bannerowe i preparuje fotomontaże zawłaszczając miejskie przestrzenie reklamowe. Odwołując się do estetyki reklamy i kodów wizualnych znanych marek tworzy inteligentne, subwersywne prace komentujące komercjalizację rzeczywistości. Kompulsywnie zbiera obrazki i motywy z internetu komponując z nich dowcipny oraz ironiczny komentarz do współczesnego świata.