Czas: 18.05.2018
Miejsce: Akademia Sztuk Pięknych, PATIO, ul. Targ Węglowy 6, Gdańsk
Druga edycja Konferencji Naukowej sztukamody 2018 to kolejna okazja do spotkań, rozmów i wymiany doświadczeń w obszarze kultury wizualnej kreowanej ubiorem. Sztukamody to gra słów, w ich obszarze znaczeniowym mieszczą się ubiór, trendy form i fasonów oraz niezwykła dynamika zmian świata kreacji, wizualizacji i produkcji. Sztukamody to również edukacja i rola Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, której wyjątkowa kadra akademicka chce dzielić się wiedzą i edukować w obszarze mody i trendów wizualnych. Świat kreacji i kreatywności, rola człowieka jako tego który potrzebuje, który inspiruje i tworzy. Moda jako inspiracja dla wielu dziedzin i przenikających się dyscyplin twórczych i jako ta, której twory dystrybuowane są za pośrednictwem wirtualnego świata w globalnym wymiarze. Zapraszamy do udziału w wydarzeniu będąc pewnym niezwykle interesujących prelekcji naszych wspaniałych gości.
Adam Kamiński
Program:
9:00-9:15 – „Słowo wstępne”, dr hab. Adam Kamiński Prorektor ds. kształcenia i studenckich ASP w Gdańsku
9:15-9:35 – „Jeansy kiedyś i dziś, proces projektowy”, dr Tomasz Kwiatkowski, ASP w Gdańsku
9:35-9:55 – „Sztuka komercji”, mgr Joanna Staniszewska, You’ll
10:55-11:25 – przerwa kawowa
11:25-11:45 – „Wprowadzenie marki modowej na rynek – wyzwania i trudności”, mgr Marta Ożóg-Orzegowska, Kukukid
11:45-12:05 – „OD własnej marki do korporacji. Czy na odwrót?”, mgr Krzysia Staniszewska, OD
12:05-12:25 – „Branża mody w zadyszce”, mgr Agnieszka Polkowska, Trendspot
12:25-12:45 – „Makijaż, a trendy w modzie”, Małgorzata Nowak, Beauty Art
12:45-13:05 – „Moda to nie tylko ciuchy – o budowaniu narracji artystycznej w edytorialach mody na przykładzie publikacji w magazynie Zwykłe Życie”, mgr Marta Mach, Zwykłe Życie
13:05-13:35 – przerwa kawowa 13:35-14:10 – „Szkoła Wiosenna – kreacje, projekty, realizacje”, mgr Agnieszka Kochańczyk i Patryk Wojciechowski
14:10-14:30 – „Gdzie leży granica mody w przestrzeni internetowej”, Krystian Olszewski, Shoplo
14:30-14:50 – „Blogerzy tworzą swoje marki. Komu się udało – analiza przypadków”, mgr Michał Kędziora, Mr. Vintage
14:50-15:10 – „Projektowanie: analiza czy kreacja?”, Aneta Lipiec, LPP
15:10-15:20 – zakończenie
Udział w konferencji jest bezpłatny.