Wystawa:
25.02.2018 — 28.02.2018
Wernisaż: 24.02.2018, godz. 20:00
Miejsce: Kolonia Artystów, ul. Grunwaldzka 51, Gdańsk
24 lutego 2018 w Koloni odbędzie się prezentacja kolekcji ubrań marki BLOK pt. “PERSPEKTYWY”.
Wstęp wolny.
BLOK to marka odzieżowa stworzona przez dwójkę polskich projektantów z miłości do prostych form, gdzie podstawą są inspiracje zaczerpnięte z polskiej architektury, grafiki i uniformu. Jest to pierwsza odsłona twórczości projektantów, a zarazem podsumowanie ich rocznej pracy nad debiutancką kolekcją, którą tworzyli jako rezydenci Kolonii Artystów na Dolnym Mieście w
Gdańsku. Ich premierowa kolekcja zostanie pokazana w niestandardowej dla tego typu wydarzeń odsłonie – to prezentacja ubrań w kontekście galerii, która przypominać będzie wizytę w pracowni i pozwoli prześledzić pracę projektantów od inspiracji po gotowy produkt. Głównym celem prezentacji jest pokazanie wielowarstwowości procesu twórczego oraz skrócenie dystansu
pomiędzy projektantem mody a odbiorcą.
“PERSPEKTYWY” odzwierciedlają ducha pomysłowości i inwencji młodych ludzi w czasach uniformu, deficytu i szarości. Inspirowane polską ulicą z lat 70/80, stanowią wycinek mody i eklektycznego stylu młodzieży uciekającej się do sprytnego pozyskiwania i samodzielnego przerabiania powszechnie dostępnej, monotonnej odzieży. To farbowanie bawełny, modyfikacja standardowych krojów i wariacje na temat “szarych uniformów.”
Kolekcja składa się z funkcjonalnych, ponadczasowych ubrań, opartych na prostych formach i materiałach, przełamanych elementami graficznymi.!
Manifestem “PERSPEKTYW” jest ukazanie potrzeby dążenia młodych ludzi do innowacji, rozwoju i oryginalności. To interpretacja ubrań jako medium komunikującego przekonania i wartości oraz odzwierciedlenie otaczającego świata. To szanse, możliwości i nadzieje – perspektywy.
Estetykę marki BLOK ukształtowały dwa skrajne miejsca pochodzenia twórców – pomorze oraz dolny śląsk – oraz związane z nimi inspiracje, pochodzące głównie z lat 70 i 80. To połączenie
historii dwóch rodzajów przemysłu ciężkiego w Polsce (stocznia i kopalnia węgla kamiennego), wraz z prywatnymi zbiorami fotografii, archiwum odzieży oraz prasą i grafiką powstałą w tym okresie. Kontekst historyczny oraz idea uniformu stanowiły podstawę w tworzeniu marki oraz pierwszej kolekcji “PERSPEKTYWY.”
Dewizą twórców BLOK-a jest posiadanie jak największego wpływu na produkt i budowanie personalnej relacji z odbiorcą, co wdrażają poprzez samodzielne tworzenie szablonów, własnoręczne odszywanie form i wykonywanie elementów graficznych.
Celem marki jest zapewnienie jak najlepszej jakości oraz stworzenie produktu, który będzie towarzyszył klientowi przez długi czas.