Bitmapa jako metafora obrazu / DiMandale / Krzysztof Winciorek

Wystawa: 25.01.2018 — 10.02.2018

Wernisaż: 24.01.2018, godz. 12:20

Miejsce: Galeria Debiut, ul. Orłowska 8, Gdynia

2018-01-24 12:20:00 2018-01-24 13:20:00 Europe/Warsaw Bitmapa jako metafora obrazu / DiMandale / Krzysztof Winciorek https://sztuka-trojmiasta.pl/zapowiedz/bitmapa-jako-metafora-obrazu-dimandale-krzysztof-winciorek/ Orłowska 8, Gdynia, Poland Sztuka trójmiasta kontakt@sztuka-trojmiasta.pl

Galeria Debiut zaprasza na otwarcie wystawy fotografii Krzysztofa Winciorka „Bit(Mapa) jako metafora obrazu + DiMANDALE 24.01.2018 r. (środa) o godzinie 12:20.
Dodatkowe spotkanie z artystą tego samego dnia o godz. 18:00.

Wystawę będzie można oglądać od wtorku do niedzieli w godzinach 11:00-16:00 (z wyłączeniem poniedziałków)

Wstęp wolny


Krzysztof Winciorek
Fotograf, grafik, twórca

Szukający znaczeń w ulotnych momentach,
ukazujący dosadnie w tematach delikatnych,
inspirowany mistrzami i zwykłymi rzeczami,
zgłębiający wnętrza i mierzący ogóły,
rejestrujący banały i sprawy ważne,
realizujący projekty grupowe oraz idee własne.

Urodzony w Gdańsku ukończył studia na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Dyplom w 2006 r. w Pracowni Fotografii Reklamowej Witolda Węgrzyna i dr hab. Jadwigi Okrassy na kierunku: Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, specjalność: Fotografia na Wydziale Malarstwa i Grafiki. Aktualnie student na poziomie magisterskim Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu na Wydziale Komunikacji Multimedialnej w kierunku Fotografia.


Bit(Mapa) jako metafora obrazu.

Gdzie obraz ma swoje granice?
Czy w kadrze, który wyznacza nam nasz aparatura
lub w maksymalnej możliwej odległości od przedmiotu obserwacji?
A może w jakości otrzymywanego obrazu bądź ilości jego różnorodnej interpretacji?
Gdzie i kiedy kończy się ruch naszego oka i czy coś nam go ogranicza?

Praca powstała w ramach III Pracowni Fotografii dr hab. Sławomira Decyka
na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.


DiMANDALE

DiMANDALE, w pełni znaczenia Digital Mandala, są motywem znalezionym na styku sfer przechodzenia impulsów elektromagnetycznych z zewnątrz do wewnątrz i z powrotem, od wewnątrz ku zewnętrzu. By działało, musi tak wyglądać; tak wygląda, więc dlatego działa. Figury te funkcjonują pod skorupą prawie każdego urządzenia, którym dziś dysponuje gatunek homo electronicus. Dzięki przetwarzanym impulsom pozwalają na komunikowanie i przesyłanie energii zaspokajając nasze zewnętrzne i wewnętrzne potrzeby jako technologicznie uzależnionego gatunku. Uświadomienie sił działania mandali jest odmienne dla każdego z nas. Kiedy jedni czerpią moc, jaka drzemie w medytacji podczas ich tworzenia pomagając w odzyskaniu równowagi i harmonii węwnętrznej, inni nie doświadczą tego fenomenu z powodu ignorancji lub braku zrozumienia.